مشكلات رايج در طراحي وب سايت را بشناسيد

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

مشكلات رايج در طراحي وب سايت را بشناسيد

طراحي وب سايت كار اساني نيست وطبيعتا هر يك از ما هر از چند گاهي به مشكلاتي در اين زمينه بر مي خوريم. تا زماني كه بتوانيم از اشتباهات خود درس بگيريم , مشكلات نه تنها مانع راه نمي شوند بلكه باعث پيشرفت ما نيز خواهند بود؛ به شرط انكه انها را بشناسيم و در صدد حل انها بكوشيم. در ادامه برخي از اشتباهات رايجي كه دارندگان وب سايت انجام مي دهند و روش هاي حل انها را توضيح مي دهم ممكن است شما نيز با اين مسائل برخورد كرده باشيد.

1.سايت هاي غير قابل استفاده با موبايل

اگر سايت شما با موبايل قابل استفاده نيست بزرگترين لطمه را به ان وارد كرده ايد, چرا كه بسياري از كاربران اينترنت با موبايل هاي هوشمند و تبلت به اينترنت وصل مي شوند, بنابراين حياتي است كه سايت شما با سيستم هاي مختلف سازگار باشد. در غير اين صورت بازديدكنندگان سايت خود را خيلي محدود كرده ايد!

تعدادي قالب آماده ورد پرس (Wordpress) و ساير اسكريپت هاي آماده وجود دارند كه شما مي توانيد انها را نصب كرده و سايت خود را براي هر سيستمي خوانا كنيد.اين قالب ها داراي تنوع زيادي هستند و مي توانند بسته به نوع سايت انتخاب شوند. به اين ترتيب هر كسي مي تواند با سيستم دلخواه خود به سايت شما دسترسي داشته باشد.پس در اين زمينه نهايت تلاش خود را كرده و سايت خود را يكي از بهترين ها كنيد.

2.چيدمان نامناسب سايت

ممكن است شما تمامي وقت خود را صرف ايجاد محتواي خوب كنيد و بهترين ان را توليد نماييد اما تا زماني كه بازديدكننده ي سايت شما نتواند ان را پيدا كند اين فعاليت بيهوده است.

چيدمان نا مناسب سايت , باز ديدكنند گان را از پيدا كردن محتواي خوب سايت باز مي دارد. فرقي نمي كند سايت شما چقدر گسترده باشد, هدف اصلي كاربر (و موتور جستجو) دسترسي اسان به محتواي مورد نظر است. تنها در صورتي بازديدكننده خود را به يك مشتري ثابت تبديل خواهيد كرد كه امكان دسترسي او به مطلب مورد نظر اسان باشد ؛ به اين ترتيب بازديدكنندگان بيشتري رابه سايت خود جذب خواهيد كرد.

در مورد فهرست و لينك هايي كه در سايت شما نمايش داده مي شود فكر كنيد. ايا افراد مي توانند بخش هاي مختلف سايت را پيدا كنند؟ بخش جستجوي سايت شما به اساني قابل رويت است؟ كدام صفحات و مطالب بيشترين اهميت را دارند؟

پاسخ دادن به اين سوالات كليدي موجب مي شود كه شما بتوانيد چيدمان مناسبي را براي سايت خود ترتيب دهيد.

3. نداشتن فهرستي از ايميل هاي مخاطبين

فهرستي از ايميل هاي مخاطبين سايت يكي از قدرتمند ترين مواردي است كه هر سايتي بايد داشته باشد , چرا كه كساني كه در سايت شما ثبت نام مي كنند بهترين مشتريان شما هستند. انها بيشترين تمايل را نسبت به دانستن اخرين تغييرات و نوشته هايي كه روي سايت اپلود مي كنيد دارند و به شما اجازه مي دهند تا به راحتي محصولات خود را ترويج و به انها پيشنهاد كنيد. همچنين شما با داشتن ادرس پست الكترونيكي مي توانيد تنها به تشويق انها براي مرور دوباره سايت خود بپردازيد.

شما مي توانيد قسمت ثبت نام , خبرنامه و مانند اينها در سايت خود ايجاد كرده و با استفاده از انها ليست ادرس هاي الكترونيكي خود را ارتقا دهيد.

4.كافي نبودن مطالب ارسالي

هر وب سايتي نياز به حجم معمول مطلب براي ارسال دارد كه به ترافيك سايت كمك مي كند. افراد (و مهم تر از ان موتورهاي جستجو) هنگامي كه سايتي را فعال ببينند بيشتر به بازگشت به ان ترقيب مي شوند.

اگر به اندازه كافي مطلب به سايت خود اضافه نكنيد سايت شما راكد خواهد ماند. البته اين موضوع به هدف سايت شما بستگي دارد اما به هر حال وقتي تغييري در سايت شما ايجاد نشود كسي براي مرور دوباره به ان سر نخواهد زد.

ليستي از تمام موضوعاتي كه مي توانيد راجع به ان بنويسيد تهيه كنيد و مرتب ان را افزايش دهيد. اگر در اين زمينه احساس كمبود كرديد دايره ي موضوعات خود را كمي گسترش دهيد. به طور مرتب (هفته اي يك يا دو بار) سايت خود را به روز رساني كنيد.

5. ارسال بيش از حد مطلب

بعضي افراد در فاصله هاي زماني كوتاه مطالب زيادي را توليد و منتشر مي كنند. همانطور كه گفته شد ايجاد محتوا به طور معمول خوب است به شرط انكه در ان زياده روي نشود. اگر شما روزي 4,5 بار مطلب ارسال كنيد موجب مي شود خواننده نتواند براي همه ي انها وقت بگذارد. سايت هايي با حجم زياد انتشار مطالب معمولا سايت هايي خبري هستند كه تعداد زيادي نويسنده و ميليون ها بازديد كننده دارند. بنابراين براي سايت شخصي شما دست يابي به اين امكان غير ممكن است.

شما همچنين بايد به كيفيت محتوايي كه توليد مي كنيد اهميت دهيد. انتشار يك مطلب با كيفيت بالا به مراتب بهتر از تعداد زيادي مطلب كوتاه و غير مفيد است.

طراحي وبسايت و مشكلات متداول سايت هاي اينترنتي

6. نداشتن فعاليت اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي راه بسيار خوب براي به بازار عرضه كردن سايت شماست. پس بايد از انها استفاده كنيد. بنابراين مطمئن شويد كه در شبكه هاي اجتماعي (مانند فيسبوك , گوگل پلاس و...) و مخصوصا سايت هاي مرتبط به سايت خود فعاليت لازم را داريد.

داشتن يك صفحه در اين شبكه هاي اجتماعي به تنهايي مي تواند به افراد كمك كند كه سايت شما را پيدا كنند, اما بهتر است با مخاطبان خود در تماس باشيد. خوب است براي سايت خود following ايجاد كنيد به اين ترتيب هيچكدام از مخاطبان خود را ناديده نخواهيد گرفت.

7. اهميت ندادن به سئو سايت

سئو سايت (بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو) معمولا افراد را گيج مي كند و از كار باز مي دارد. ممكن است به نظر گيج كننده و غير قابل فهم باشد اما زماني كه ان را بشناسيد ديگر به ان سختي نيست.

سئو روشي است كه از طريق ان سايت خود را قابل رويت براي موتورهاي جستجو مي كنيد. به اين ترتيب سايت شما فهرست شده و به افراد زيادي نشان داده خواهد شد. موتور هاي جسنجو مانند گوگل بهترين راه براي ايجاد ترافيك مناسب براي سايت شما هستند.

با استفاده از تكنيك هاي سئو داخلي و سئو خارجي محتواي شما مي تواند رتبه هاي بالاي موتور هاي جستجو را به خود اختصاص دهد. هر چقدر رتبه ي سايت شما بالا تر باشد ترافيك سايت شما بيشتر خواهد شد.

اساسا تمام چيزهايي كه سئو شامل مي شود موضوع محتوايي شما را روشن مي كند؛ مثلا اينكه مطلب شما شامل كلمات كليدي در متن و عنوان, توضيحات , تگ ها وAlt عكس ها باشد.به اين ترتيب موتور جستجو محتواي شما را پيدا مي كند و متوجه مي شود كه درباره ي چيست و به افرادي كه به دنبال اطلاعاتي در زمينه ي موضوع محتواي شما هستند اين امكان را مي دهد كه از ان بازديد كنند.

اگر در زمينه سئو فعاليت نكنيد قطعا سايت شما پيشرفتي نخواهد كرد .پس زماني را براي يادگيري سئو و به كار گيري ان براي سايت خود اختصاص دهيد .

8. ارتباط نداشتن با مخاطبان خود

زماني كه افراد براي شما ديدگاه خود را مي فرستند , از شما سئوالاتي را مي پرسند يا از طريق رسانه هاي اجتماعي سعي در برقراري ارتباط با شما دارند شما بايد پاسخگوي انها باشيد. اين روش نه تنها خوب است بلكه به تجارت شما نيز كمك مي كند. اگر مخاطبان از تعامل با شما احساس رضايت كنند و از كمك هاي شما بهره ببرند قطعا براي گرفتن اطلاعات بيشتر دوباره به سايت شما رجوع خواهند كرد. اين تعامل همچنين بيانگر ان است كه سايت شما سايت فعال و مشوق خوبي براي بازديدكنندگان است .

ممكن است خود اين مطلب مشكلي را از نظر حجم زياد ديدگاه ها و سوالات ايجاد كند كه شما نتوانيد پاسخ همه ي انها را دهيد اما همين كه بتوانيد به تعداد قابل توجهي از انها بپردازيد از پس اين مرحله برامده ايد.

اشتباهات رايج در طراحي سايت

9. امتحان نكردن سايت با مرور گر هاي مختلف

هر تغييري كه در سايت ايجاد مي كنيد بايد ان را با مرورگر هاي مختلف ازمايش كنيد و مطمئن شويد كه در همه ي مرورگر ها سايت شما بدون مشكل باز مي شود. معمولا افراد تنها از يك مرورگر استفاده مي كنند اما اين به معني ان نيست كه در همه مرورگر ها سايت شما به خوبي نمايش داده مي شود.

وقتي سايت خود را با مرورگر هاي مختلف بسنجيد مي توانيد اشكالات پيش امده را شناسايي كنيد ؛ معمولا اين اشكالات به راحتي قابل حل است تنها كافي است شما انها را پيدا كنيد.

استفاده و امتحان كردن سايت خود با مرورگر هاي مختلف ( مانند Chrome, Firefox, Internet Explorer,Opera, Safari) را به عادت تبديل كنيد. به اين ترتيب مشكلات را به سرعت شناسايي و حل خواهيد كرد.

10. فكر كنيد كار بر روي سايت شما به اتمام رسيده است ( بزرگترين اشتباه ممكن!)

اين بزرگترين اشتباهي است كه دارندگان سايت انرا انجام مي دهند:"زماني كه فكر مي كنيد كار سايت شما به پايان رسيده است و مي توانيد به كارهاي ديگري بپردازيد."اينترنت مانند مسابقه ي مداومي است كه همواره كساني در ان فعاليت مي كنند كه ممكن است هر لحظه از شما سبقت بگيرند. پس شما نيز بايد به طور پيوسته سايت خود را به روز رساني كنيد و در ان نواوري به خرج دهيد تا بتوانيد ان را زنده نگه داريد. روزبه روز اطلاعات جديدي عرضه مي شوند كه بايد اموخته شوند بنابراين دارندگان سايت هرگز در جا نخواهند ايستاد.براي پيشبرد سايت خود تلاش كنيد و همواره بكوشيد سايت مناسبي براي بازديدكنندگان خود ايجاد كنيد. اين بهترين راه براي طراحي و اداره ي سايت است.



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد