10 فروشگاه اينترنتي برتر جهان

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

10 فروشگاه اينترنتي برتر جهان

فروشگاه هاي اينترنتي كه در زير به معرفي آن ها خواهيم پرداخت 10فروشگاه آنلاين برتر جهان هستند، كه هر كدام توانسته‌اند با ويژگي هاي خاص خود كاربران فراواني را جذب خود و نيازهاي آنان را برطرف نمايند.

10. در ليست ما فروشگاه اينترنتي ModCloth شماره 10 را به خود اختصاص داده است. اين فروشگاه در سال 2002 توسط Eric Koger و Susan Gregg-Koger تاسيس شده و دفتر مركزي آن در آمريكا(ايالت كاليفرنيا) مي‌باشد.

اين فروشگاه با توجه به طراحان اختصاصي كه در دنياي مد دارد به طور گسترده در زمينه پوشاك، لوازم جانبي و دكوراسيون فعاليت مي‌كند. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

 

9. فروشگاه اينترنتي شماره 9 فروشگاه zappos مي‌باشد، كه در زمينه فروش كفش و لباس فعاليت مي‌كند و به عنوان برترين فروشگاه آنلاين كفش در جهان شناخته شده است.

اين فروشگاه در سال 1999 توسط Nick Swinmurn تاسيس شده و دفتر مركزي آن در آمريكا (نوادا، لاس وگاس) مي‌باشد. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

8. در ليست هشتمين فروشگاه برتر Nasty Gal مي‌باشد. در اين فروشگاه تمام اجناسي كه زنان جوان نيازمندند اعم از كفش، لباس، مد، لوازم آرايشي و... موجود است. اين فروشگاه آمريكايي در سال 2006 توسط Sophia Amoruso تاسيس شده است و دفتر مركزي آن در لس آنجلس مي‌باشد. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

7. سايت علي بابا به عنوان هفتمين فروشگاه برتر تنها يك فروشگاه اينترنتي نيست، سايت alibaba يكي از بزرگترين سايت هاي حراج و تجارت اينترنتي است كه مقر آن در چين واقع شده و در حال حاضر سود خوبي از فعاليت هايش كسب مي كند. jack ma ، بنيانگذار اين سايت اينترنتي ، از معروف ترين شخصيت هاي آسيايي فعال در زمينه اينترنت است و به تازگي تصميمات جديدي جهت گسترش خدمات سايت alibaba در نظر گرفته است. به گفته وي در ۱۰ سال آينده يكي از سه شركت برتر اينترنتي دنيا چيني خواهد بود و alibaba سعي دارد تا اين افتخار را نصيب خود كند. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد. 

6. فروش اينترنتي mr porter در بين 10 فروشگاه رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. اين فروشگاه كه در سال 2011 تاسيس شده مناسب مردان شيك پوش مي‌باشد و در آن محصولاتي از جمله كيف، كفش، لباس و لوازم جانبي مردانه موجود است. اين وب سايت با بزرگترين ديزاينرها از جمله Alexander McQueen و Ray Ban همكاري مي‌كند. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

5. شماره پنج ليست ما فروشگاه Esty مي‌باشد. اين فروشگاه در سال 2005 تاسيس شده. Etsy، هم در نگاه اول، يك فروشگاه آنلاين مثل ميليون‌ها فروشگاه آنلاين ديگر به نظر مي‌رسد، اما اين فروشگاه، ويژگي‌هاي دارد كه آن را از فروشگاه‌هاي ديگر متمايز كند.

Etsy، پلي است بين خرده‌فروش‌ها و خريداران. تصور كنيد كه يك خانم خانه‌دار، كه در اوقات فراغت خود كاردستي درست مي‌كند، بتواند بدون اينكه از منزل خارج شود، هنر دست خود را به خريداري در هزاران كيلومتر دورتر بفروشد و وجه خريد را مستقيما در حساب بانكي خود دريافت كند.Etsy، اين كار را به زيبايي انجام مي دهد، اين فروشگاه فروشندگان و خريداراني در ۱۵۰ كشور جهان دارد. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

 

4. در ليست فروشگاه walmart به عنوان چهارمين فروشگاه برتر به چشم ميخورد، walmart شركت خرده‌فروشي آمريكايي است، كه داراي بزرگترين شبكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مواد غذايي، سوپرماركت‌ها و هايپرماركت‌ها در جهان مي‌باشد. اين شركت در سال ۲۰۱۲ پس از شركت‌هاي رويال داچ شل و اكسان‌موبيل در رتبه سوم از بزرگترين شركت‌هاي جهان قرار گرفت. در سال مالي ۲۰۱۳ شركت والمارت با درآمدي معادل ۴۶۹ ميليارد دلار، به‌عنوان بزرگترين شركت جهان بر پايه ميزان درآمد، شناخته شد. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد. 

3. سومين فروشگاه آنلاين با نام asos متعلق به كشور انگلستان مي‌باشد. اين فروشگاه به صورت تخصصي يه فروشگاه همه چيز تمام است و به همين دليل با سيستم جست و جوي قوي خود توانسته بسيار موفق باشد. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

2. دومين فروشگاه برتر جهان كه بسيار نام آشناست فروشگاه ebay مي‌باشد. اين فروشگاه چون توسط شخصي ايران با نام پير اميديار تاسيس شده كمي تخصصي تر به تحليل آن مي‌پردازيم.

تاسيس اين شركت توسط آقاي پيراميديار انجام شده‌است كه يك ايراني الاصل است و در كشور امريكا زندگي مي‌كند. همسر پير كه در كار بازاريابي براي جعبه‌هاي شكلاتي به نامPEZ بود از پير به عنوان يك پيشنهاد درخواست كرد كه براي او يك وب¬سايت طراحي كند كه در آن بتواند اطلاعات اين محصولات را به نمايش بگذارد و آن ها را به فروش برساند. مورد مصرف اين جعبه‌هاي شكلات¬ها براي افراد كلكسيونري بود كه به شخصيت¬هايي كه عكسشان روي اين جعبه‌ها كشيده مي‌شد علاقه داشتند.

در نتيجه امكان داشت كه اين افراد بخواهند بر سر خريد يك جعبه ي شكلات با هم رقابت كنند. به همين دليل موضوع حراجي مطرح شد كه در آن براي خريد هر كدام از اين جعبه‌ها مشتريان مي‌توانستند پيشنهادي بدهند و هر كسي كه بيشترين پيشنهاد را مي‌داد برنده ي آن جعبه مي‌شد و در ازاي پرداخت مبلغ پيشنهاديش صاحب آن مي‌گرديد.

پير اميديار به تدريج با دريافت حق مبادله در اين بازار اينترنتي كه به سرعت رو به رشد بود درآمد كسب مي‌كرد. وي در ابتدا با اين كار به صورت يك كار پاره وقت برخورد مي‌كرد اما زماني كه چك اول ماهش به مبلغ ۱۰ هزار دلار در ماه رسيد كار اصليش را رها كرد و تمام وقتش را بر روي ebay گذاشت.

اين اتفاقات در سال ۱۹۹۶ به وقوع پيوستند تا اينكه امروز فروشگاهeBayبه عنوان بزرگترين فروشگاه اينترنتي جهان مطرح شده‌است. پير اميديار همكنون يكي از سهام داران اصلي ebay است. 

در راستاي معرفي بيشتر اين فرشگاه اينترنتي به ارائه ي آمارهايي در مورد آن خواهيم پرداخت.

آمارهايي در مورد ebay

اين شركت كه حدود ده سال از فعاليت آن مي‌گذرد به موفقيت‌هاي بسيار گسترده ي جهاني دست پيدا كرده‌است كه باعث شده‌است بتواند شركت‌هاي بسيار بزرگ ديگري را در زمينه ي تجارت الكترونيك خريداري كند. مثل شركت PayPal، SkypeوGumtree كه هر كدام از نمونه‌هاي بسيار موفق تجارت الكترونيكي هستند.  تعداد ثبت نام كنندگان در وب سايت اين شركت در سال ۲۰۰۶به ۱۸۰ ميليون نفر مي‌رسيدند و از اين تعداد ۷۲ ميليون كاربر فعال وجود داشته‌اند كه به طور قطع اين تعداد تا كنون افزايش فراواني داشته‌است. دليل آن هم اينكه اين آمارها رشدي معادل ۳۰ درصد نسبت به سال قبل خود داشته‌اند.

حجم مبدلاتي كه توسط وب سايت ebay در اين سال صورت گرفته بالغ بر ۵۰ ميليارد دلار بوده‌است كه از اين مقدار حدود ۱۰ درصد آن سهم خود ebay به عنوان سود بوده‌است.

اين سايت ۱۸ امين وب سايت پربيننده ي دنياست كه در سايتalexa رده بندي شده‌است. اين در حالي است كه سايت بزرگ Amazon در مكان ۲۸ جهان قرار دارد.

لازم به ذكر است كه اين شركت در سال ۲۰۰۶داراي حدود ۱۱۲۰۰ كارمند بوده‌است كه در دفاتر آن در سراسر دنيا مشغول به كار هستند. دفتر اصلي اين شركت در ايالات متحده و در شهر سن خوزه واقع است.

هر روز نزديك به ۳۶ ميليون كالاي مختلف براي فروش بر روي اين سايت قرار مي‌گيرند و شغل حدود ۵۰۰ هزار نفر در جهان از طريق ebay تامين شده‌است.

اين آمارهاي تقريبا باور نكردني باعث مي‌شوند تا پي ببريم كه در دنياي تجارت الكترونيكي چه مي‌گذرد و لزوم وجود اراده ي قوي در زمينه ي برقراري اين فضا در كشور ثابت مي‌شود. شعار اين شركت بسيار مرتبط با يكي از فوايد اصلي تجارت الكترونيك است. پيروزمندانه خريد كنيد و هر چيزي كه وجود دارد را مي‌توانيد از ebay بگيريد!

وجود سيستم‌هاي شهرت و اعتبار مشتريان و همچنين استفاده از سيستم‌هاي پرداخت امن اينترنتي و سريع در آن از جمله سيستم PayPal از دلايل ديگر موفقيت گسترده ي ebay بوده‌اند. در مورد شعار دوم هم قابل ذكر است كه موارد بسيار عجيبي بر روي اين وب سايت تا كنون قرار گرفته‌اند. از جمله چندين جت جنگنده و حتي يك دانه ي معمولي ذرت بو داده كه به قيمتي حدود ۱٫۵ دلار به فروش رفت.

در طول اين سال‌ها تنها فعاليتي كه اين وب سايت به آن پرداخته‌است حراجي الكترونيكي نبوده‌است. بلكه در اين وب سايت سرويس‌هاي بسيار زيادي وجود دارند از جمله امكان فروش با قيمت ثابت كه تجارتي در حال رشد در ebay است. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

 1. و بالاخره برترن فروشگاه اينترنتي جهان Amazon كه نياز است كمي تخصصي آن را تحليل كنيم.

Amazon شركت تجارت الكترونيك آمريكايي است، كه در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سياتل، ايالت واشينگتن تأسيس شد.

اين شركت فعاليت جدي خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاين كتاب، آغاز كرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو يا دست‌دوم از طريق اينترنت نمود. شركت آمازون هم‌اكنون كتاب، سي‌دي، دي‌وي‌دي، بسته‌هاي نرم‌افزاري و حتي كفش و لباس نيز عرضه مي‌كند و امروزه بيشترين درصد فروش را در بين ساير فروشگاه‌هاي اينترنت دارد. يكي از دلايل موفقيت اين شركت، استفاده از سياست همكاري در فروش بوده است، كه باعث شده تعداد فراواني كار به صورت مستقيم و غيرمستقيم نيز ايجاد شود.

وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از كسب‌وكار اين شركت بشمار مي‌آيد، كه طيف وسيعي از خدمات و كالاها، از طريق آن عرضه مي‌گردد. از ويژگي‌هاي اين وب‌گاه، امكان ورق زدن و مطالعه نسخه الكترونيكي اغلب كتاب‌هايي است، كه در اين وب سايت براي فروش گذاشته شده است. اين شركت همچنين با كمك تكنولوژي‌هاي نوين چاپ و توليد كتاب، اقدام به ارائه كتاب‌هايي بر اساس سيستم چاپ بنابر تقاضا نموده است، كه در اين روش بجاي چاپ و انبار كتاب در تعداد وسيع، تنها با نگهداري فايل الكترونيكي كتاب‌ها، پس از سفارش مشتري، اقدام به چاپ و توليد يك يا چند نسخه از كتاب نموده، آنها را به آدرس مشتري ارسال مي‌كند.

كپيتال گروپ هم‌اكنون با در اختيار داشتن ۶٫۲٪ درصد از سهام آمازون، بزرگترين سهام‌دار آن محسوب مي‌شود. بخشي از سهام شركت آمازون.كام نيز در بازار بورس نزدك معامله مي‌شود. اين شركت جزئي از شاخص‌هاي اس اند پي ۵۰۰ و نزدك-۱۰۰ بشمار مي‌آيد. وب‌گاه‌هاي الكسا اينترنت، ديجيتال فتوگرافي رويو، گودريدز و بانك اطلاعات اينترنتي فيلم‌ها، متعلق به Amazon مي‌باشند. براي وارد شدن به سايت اين فروشگاه بر روي عكس آن كليك كنيد.

در اين مطلب هدف اصلي معرفي فروشگاه هاي برتر بود در مطالب بعدي به تجزيه و تحليل هر كدام از اين فروشگاه ها خواهيم پرداخت.

گردآوري شده توسط گروه طراحي و توسعه وب يومينت



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد