نكات طلايي براي موفقيت فروشگاه اينترنتي

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

نكات طلايي براي موفقيت فروشگاه اينترنتي

امروزه طراحي فروشگاه اينترنتي يكي از بهترين راهكارها براي كسب درآمد مي باشد. براي موفقيت بيشتر در اين زمينه بايد با آگاهي كافي اقدام به انجام اين كار نماييد تا به اين ترتيب بتوانيد مديريت فروشگاه اينترنتي خود را به درستي انجام داده و در كسب و كار خود به موفقيت دست يابيد.

در اين مقاله قصد داريم نكات طلايي براي موفقيت فروشگاه اينترنتي را براي شما بيان كنيم و به شما را در رسيدن به اهداف مورد نظرتان و كسب سرمايه بيشتر از اين طريق ياري كنيم.


افزايش اطمينان مشتريان

اولين قدم براي راه اندازي يك فروشگاه اينترنتي موفق، عملكرد مناسب فروشگاه و در نتيجه افزايش اطمينان مشتريان مي باشد. مشتري براي آن كه بتواند با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي شما خريد نمايد، در ابتدا بايد از كيفيت كالا و همچنين تحويل به موقع آن اطمينان حاصل كند.


نماد اطمينان فروشگاه اينترنتي

نماد اطمينان از طرف وزارت صنعت و معدن به سايت هاي اينترنتي كه داراي شرايط مورد نظر آنها باشند اختصاص مي يابد. وجود نماد اطمينان در سايت فروشگاه اينترنتي، سبب افزايش جلب اعتماد مشتري مي گردد. پس از ارسال مدارك و گرفتن نماد اعتماد، آدرس محل كار شما و همچنين تلفن آن در اختيار عموم كاربران قرار مي گيرد و به اين ترتيب نقش مهمي را در افزايش تعداد مشتريان فروشگاه اينترنتي بر عهده دارد.


پاسخگويي سريع

يكي از راهكارهاي بسيار تأثيرگذار در افزايش موفقيت يك فروشگاه اينترنتي، پاسخگويي سريع مي باشد. در صورتي كه پاسخگويي سريع و مناسب صورت نگيرد، سبب منصرف شدن مشتري از خريد مي گردد. بنابراين شما بايد با در نظر گرفتن اين نكته، براي پاسخگويي سريع به مشتريان آماده باشيد و با انجام اين كار ميزان اعتماد آن ها را نسبت به سايت خود افزايش داده و ان ها را به خريد از فروشگاه اينترنتي خود ترغيب كنيد. در مراحل مختلف تحويل سفارش به مشتري، اطلاعات مناسبي را از روند تحويل كالا به مشتري در اختيار او قرار دهيد.

فراهم آوردن امكان عضويت مشتري در سايت نيز يكي از راهكارهاي مناسب براي افزايش ميزان بازديد و خريد از فروشگاه اينترنتي مي باشد، البته در اين صورت بايد از يك پروتكل امن براي نگه داري اطلاعات مشتريان استفاده نماييد.



ارائه اطلاعات تماس

در هنگام راه اندازي فروشگاه اينترنتي بايد لينك هايي را به صفحه "تماس با ما" و همچنين "درباره ما" در تمام صفحات سايت خود قرار دهيد، تا به اين ترتيب مشتري بتواند در صورت نياز پرسش هاي مورد نظر خود را با شما مطرح كند. در هنگام پاسخگويي به مشتريان بايد به گونه اي اقدام نماييد تا مشتريان را به خريد از فروشگاه اينترنتي خود ترغيب كرده و ميزان موفقيت و فروش خود را از اين طريق افزايش دهيد.

در صفحه "درباره ما" بايد اطلاعات مناسبي درباره خود را در اختيار مشتري قرار دهيد و با قرار دادن يك شماره تلفن ثابت در اين صفحه هرگونه ترديد و ابهام را از مشتري دور نموده و اعتماد آن ها را به فروشگاه اينترنتي خود جلب نماييد. بهتر است اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه با قرار دادن مجوزها و گواهي هاي خود در اين صفحه مي توانيد ميزان اطمينان مشتري به سايت خود را افزايش دهيد.


در دسترس بودن فروشگاه

يكي ديگر از مهم ترين نكاتي كه به شما در رسيدن به موفقيت و افزايش فروش كمك مي كند، در دسترس بودن فروشگاه اينترنتي در تمام ساعات شبانه روز مي باشد. انتخاب هاست مناسب در هنگام راه اندازي فروشگاه اينترنتي براي در دسترس بودن فروشگاه ضروري است. در صورت انتخاب مناسب و هوشمندانه هاست مي توانيد بدون قطعي هاست و با در اختيار داشتن ميزان رم و حافظه كافي، خدمات خود را به صورت شبانه روزي به مشتريان ارائه كنيد.


دريافت وجه پس از ارائه كالا

يكي از راهكارها براي موفقيت فروشگاه اينترنتي اين است كه كالا را به مشتري ارائه دهيد و در همان محل ارائه كالا وجه مورد نظر را از مشتري دريافت كنيد. براي انجام اين كار بايد با پست قرارداد ببنديد و كالاي خريداري شده را به محل مورد نظر مشتري ارسال كرده و مشتري نيزدر همان محل پول آن را به پست تحويل دهد. به اين ترتيب زمينه را براي افزايش فروش محصولات خود فراهم مي آوريد.

سايت منبع



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد