نكات مهم طراحي فروشگاه اينترنتي موفق

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

نكات مهم طراحي فروشگاه اينترنتي موفق

در حال حاضر طراحي سايت و يا طراحي فروشگاه اينترنتي آسان است و نيازي به اطلاعات زياد نيست و با كمي جمع آوري اطلاعات مي توان يك فروشگاه اينترنتي طراحي كرد. طراحي فروشگاه اينترنتي براي چه مهم است؟ بعضي از افراد اين فروشگاه اينترنتي ها را طراحي مي كنند تا در كنار شغل خود يك شغل دوم و كسب درآمدي داشته باشند اما بعضي ديگر از افراد طراحي سايت انجام مي دهند و شغل اصلي خود را از اين طريق دارند.

طراحي فروشگاه اينترنتي موفق

امروزه ميليون ها سايت وجود دارند ولي نمي توان گفت اگر يك سايت طراحي كرد به راحتي مي توان كسب درآمد كرد زيرا هر سايت بعد از طراحي نياز به جذب بازديد كننده دارد تا بتواند مشتري مرتبط با شغل خود پيدا كند.

جذب بازديد كننده به معناي جذب مشتري نمي باشد پس بايد راهكاري را در پيش گرفت كه بازديد كننده هايي كه مشتري هستند را جذب كرد. در اين مقاله مي خواهيم نكاتي را بگويم كه با رعايت آنها بتوانيد كسب و كار خود در فضاي مجازي را رونق بخشيد.

طراحي زيبا

تجربه ثابت كرده است كه كاربران اكثرا از سايت هايي خريد مي كنند يا مشتري سايت هايي مي شوند كه داراي ظاهر خيلي زيباست. اگر سايت داراي ظاهر زيبا نباشد نمي تواند تمام بازديد كنندگان را جذب نمايد. سايت هايي كه داراي طراحي زيبا مي باشد مي تواند بازديد كنندگان را به مدت خيلي بيشتري در سايت نگه دارد.

طراحي سايت بايد بگونه اي باشد كه كاربر در لحظه ورود به سايت متوجه موضوع سايت شود. براي برند شدن بايد در ابتدا سايتي با ظاهر فوق العاده داشته باشيد تا اعتبار سايت را افزايش دهد.

نقد و بررسي محصولات

زماني كه وبمستر درحال وارد كردن محصول است بايد حتما مطالبي را به عنوان توضيحات وارد توضيحات محصول كرد كه وقتي كاربر درحال بررسي محصول است با خواندن اين توضيحات به خريد محصول ترغيب شود يك توضيح خوب درمورد محصول مي تواند درصد فروشتان را بالا ببرد.

تنها توضيحات براي محوصل كافي نيست بهتر است قسمت نظر كاربران وجود داشته باشد تا مشترياني كه قبلا خريد كرده اند بتوانند نظرات خود را درمورد محصولات و خريدشان بيان كنند وجود نظر كاربران براي جلب اعتماد كاربران خيلي مهم و موثر مي باشد.

تجربه ثابت كرده است سايتي كه  داراي نظر كاربران بسيار زياد مي باشد قابل اعتماد تر از سايت هايي است كه قسمت نظر كاربران ندارد. حداقل تعداد نظراتي كه باعث افزايش فروش مي شود 60 نظر به جز پاسخ خود وبمستر سايت مي باشد.

اگر قصد داريد در فروشگاه اينترنتي خود بهترين قسمت نظرات كاربران را داشته باشيد با گروه طراحي سايت وب پويا در ارتباط باشيد.

توصيف محصولات

اين روز ها مردم داراي فن بيان قوي تري نسبت به گذشته مي باشند به همين دليل توقعشان از قدرت كلمات و نويسندگي بالا رفته است پس زمان وارد كردن محصولات در قسمت توضيحات بايد با بهترين كلمات و جملات بازي شود تا بهترين توصيف ممكن براي يك محصول را قرار داد.

اما اين به اين معنا نيست كه براي وارد كردن محصولات نياز به نويسندگي فوق العاده قوي و يا مدرك بازاريابي است بايد تمركز حول محور خواسته مشتري باشد و اينكه چه چيزي بيشتر مورد توجه مشتريان است. در اين مقاله براي كاربران عزيز نكاتي را جمع آوري كرده ايم كه با استفاده از آنها مي توانند بهترين توصيفات براي يك محصول را بنويسند.

  • سعي كنيد از زبان عاميانه و مقداري لحن صميمي استفاده كنيد.
  • از نوشتن توضيحات طولاني دوري كنيد تا در ذهن مخاطب ماندگار تر باشد.
  • استفاده از كلمات ساده راه خيلي بهتري است.
  • مزاياي محصول را كاملا صحيح و كامل توضيح دهيد.
  • اصلا از يك توضيح كلي براي مقايسه محصولات استفاده نكنيد و براي هر محصول توضيح خاص و مفيدي قرار دهيد.
  • استفاده از كلمات و عواملي كه منجر به خريد كاربر شود.

عكس هاي با كيفيت

اهميت عكس محصولات كاملا مشخص مي باشد يعني ممكن نيست كاربران بدون ديدن عكس محصول خريد انجام دهند هر سايت فروشگاهي حتما از محصولات خود عكس قرار مي دهد و اما آنچه باعث هويت بخشي به آن فروشگاه اينترنتي مي شود ميزان كيفيت عكس مي باشد.

اگر محصولات فروشگاه اينترنتي داراي عكس هاي بي كيفيت باشد نشان دهنده ضعف اين فروشگاه اينترنتي و يا سايت مي شود و حتي ممكن است كاربر به سايت و يا كيفيت محصول بي اعتماد شوند. در بهترين فروشگاه هاي اينترنتي موفق تا به حال ديده ايد كه داراي عكس هاي با كيفيت هستندو همچنين در بعضي از سايت تصاوير درحال استفاده محصول را نيز قرار مي دهند.

محصولات مربوط

ما در اين قسمت راهي را به شما پيشنهاد مي كنيم كه با انجام صحيح مي توانيد فروشگاه خود را يك فروشگاه كاملا كامل در ذهن كاربر ثبت نماييد و اين راه اين است كه شما محصولات مرتبط با محصول خود را به عنوان پيشنهاد سايت در كنار محصول قرار دهيد با اين كار فروش ديگر محصولاتتان نيز بيشتر مي شود به عنوان مثال اگر شما داراي فروشگاه اينترنتي موبايل مي باشيد مي توانيد محصولات مرتبط مانند گلس، كاور، حافظه و... را در كنار محصولتان قرار دهيد كه اگر كاربر زمان خريد ديگر محصولات را فراموش كرده است بتواند به راحتي به سبد خريد خود اضافه نمايد.

پشتيباني از مشتريان

افرادي كه فروش اينترنتي داشته اند كاملا مي دانند كه ممكن است زمان ارسال كالا، كالا دچار مشكل شود و يا ناسالم باشد و... در اين مواقع برخورد فروشنده خيلي مهم است زيرا مي توانند مشتري را راضي نمايد و باعث شود فرد بصورت دائم از فروشگاه اينترنتي خريد نمايد و يا باعث نارضايتي شود و ديگر مشتري به اين فروشگاه اينترنتي اعتماد نكند.

جلب اعتماد مشتري در زمان طولاني باعث معروف شدن فروشگاه اينترنتي مي شود و به اين سايت يك اعتبار خيلي خاص مي بخشد و باعث ترغيب كاربران به خريد از اين سايت مي شود.

منبع: وب پويا



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد