نكات برجسته طراحي فروشگاه اينترنتي

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

نكات برجسته طراحي فروشگاه اينترنتي

فروشگاه هاي اينترنتي در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند و امكان خريد از آنها از هر مكاني و در هر زماني محيا است. اما آيا اين تنها موردي است كه يك فروشگاه اينترنتي بايد به آن تكيه كند؟ خير! براي موفقيت در فروش اينترنتي بايد نكاتي مورد توجه قرار گيرند تا منجر به افزايش فروش و تعداد مشتري شود. در ذيل به برخي از اين نكات اشاره مي كنيم.

 

طراحي ظاهري مناسب

همانطور كه براي فروشگاه هاي فيزيكي، دكورهاي زيبا و طراحي ظاهري خوب در نظر گرفته مي شود، فروشگاه اينترنتي نيز از اين امر مستثني نيست. طراحي فروشگاه اينترنتي بايد كاربر-پسند باشد و بتواند كاربر را به خود جلب نمايد. البته طراحي گرافيكي بيش از حد هم براي يك فروشگاه اينترنتي خوب نيست. طراحي ظاهري بايد ساده، سبك و شيك باشد.

 

جستجو، بررسي و مقايسه

يكي از دلايل مهم خريد اينترنتي، امكان جستجو، بررسي و مقايسه كالا است. در صورتي كه شما اين موارد را در وبسايت خود به صورتي مناسب تهيه نكنيد، مسلما مشتريان خود را از دست خواهيد داد. مشتري بايد توانايي جستجوي كالاي مورد نظر خود را داشته باشد. بتواند كالاهاي مشابه را با هم مقايسه كند و در نهايت بهترين كالا را انتخاب و خريد كند.

 

تامين كالا

يك فروشگاه اينترنتي بايد كالاهايش در دسته بندي اي كه ارائه مي دهد كامل باشد. بدين معني كه اگر مثلا فروشگاه مواد غذايي است، بايد طيف وسيعي از مواد غذايي را تامين كند. همچنين اگر فروشگاه محصولات و دسته بندي گوناگوني دارد حتماً آنها را طبقه بندي كرده، تا خريدي راحت براي مشتريان فراهم كند.

 مشتري مداري و خدمات خوب

يك فروشگاه اينترنتي بايد بتواند خدمات خوبي را به مشتريان ارائه دهد و برخورد كارمندان هم با مشتريان خوب باشد. به علاوه يك فروشگاه اينترنتي بايد پشتيباني آنلاين يا تلفني براي پاسخ گويي به سوالات و نيازهاي مصرف كنندگان باشد.

 

قيمت مناسب و متنوع

حذف دلالان در فروشگاه هاي اينترنتي هزينه ها و در نتيجه قيمت تمام شده كالا را پايين مي آورد. در فروشگاه هاي الكترونيكي خوب با ايجاد تنوع بيشتر در كالاها و خدمات، قيمت ها در رنج هاي مختلفي ارائه مي شود تا مشتريان بتوانند بنابر توانايي مالي خود، كالا و خدمات متناسب خود را دريافت نمايند

 

اعتمادسازي

بحث اعتمادسازي مهمترين بخش براي يك فروشگاه اينترنتي است و كاربران تا هنگامي كه به شما اعتماد نكنند، از شما خريد نمي كنند. اين امر ميتواند با بكار بردن نمادهاي اعتمادي كه داريد، قرار دادن واضح شماره تلفن و آدرس، صفحه درباره ما شفاف و…. فراهم خواهد شد.

 

روش هاي پرداخت

روش هاي پرداختي كه در سايت استفاده مي شود بايد براي مشتري براحتي قابل استفاده باشد. روش هاي پرداخت متنوعي داشته باشيد. (پرداخت آنلاين، واريز به كارت، پرداخت پس از تحويل و…)

 

ساير موارد

  • روشي براي ارسال سريع و ارزان كالا محيا كنيد.
  • از شبكه هاي اجتماعي براي ارتباط با مشتريان استفاده نماييد.
  • راهنماي خريد و استفاده از سايت داشته باشيد.
  • اخبار و مقالات مرتبط با فروشگاه منتشر كنيد.
  • برندسازي يا برندينگ كنيد.
  • سرعت سايت خود را افزايش دهيد.

منبع : ايليا سيستم



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد