بايدهايي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي نياز هستند

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

بايدهايي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي نياز هستند

براي فروش موفق تنها طراحي سايت فروشگاهي كافي نخواهد بود و مي بايست موارد زيادي را در نظر گرفت. اولين قدم، طراحي سايتي خواهد بود كه امكاناتي كامل در زمينه فعاليت شما را داشته باشد. شايد داشتن تمامي امكاناتي كه يك شركت طراحي به شما معرفي مي كند مناسب براي كسب و كار شما نباشد اما بايد هرآنچه براي مخاطب شما مورد نياز است را شناسايي و در فروشگاه خود داشته باشيد.

گام دوم، رعايت اصول استاندارد طراحي فروشگاه اينترنتي مي باشد. اين اصول ابتدا براي هرچه كاربردي تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سايت و در درجه بعد براي استاندارد سازي براي موتورهاي جستجو گر بايد انجام پذيرد. زيرا بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي حتما نياز به رتبه خوب در صفحات جستجو نسبت به ساير رقبا را پيدا خواهيد كرد. اگر شما يك فروشگاه حرفه اي با تمام امكانات لازم هم داشته باشيد ولي نتوانيد اين امكانات را به مخاطبين معرفي كنيد مسلما موفق نخواهيد بود.

گام آخر و مهم تر از يك طراحي فروشگاه اينترنتي، استراتژي براي معرفي مزاياي فروشگاه اينترنتي طراحي شده و شناساندن آن به كاربران مي باشد. اين راه از طريق بازاريابي اينترنتي (ديجيتال ماركتينگ) قابل انجام خواهد بود. براي بازاريابي اينترنتي حتما برنامه ريزي داشته باشيد و از تجربه و دانش متخصصين در اين زمينه بهره مند شويد.

 

در ادامه قصد داريم به نكاتي كه لازم است در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي رعايت شوند، اشاره نماييم.

1-دسته بندي مناسب محصولات

سعي كنيد روال سايت كاربر پسند باشد و كاربران با تعداد كمي كليك (حداكثر 4 كليك) به محصولات مورد نظر دست يابند. در صفحه محصولات مي توانيد از فيلترهاي مناسب انتخاب محصول بر اساس رنگ، سايز، نوع محصول و غيره استفاده نماييد تا از كليك هاي اضافه و طولاني جلوگيري شود.

2- كاربري راحت سايت

يكي از نكاتي كه در ابتداي طراحي فروشگاه اينترنتي بايد مد نظر قرار دهيد دسته بندي مناسب محصولات ميباشد. يك فروشگاه اينترنتي با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات كه دارد، بايد ساختار قابل فهمي براي بازديد كنندگان و در نهايت مشتريان وب سايت شما داشته باشد. هر چقدر اين بخش پيچيده تر به نظر بيايد كاربران به راحتي وب سايت شما را رها نموده و وب سايت فروشگاهي ديگر را براي انتخاب كالا و خريد آن در نظر خواهد گرفت.

3- انتخاب تصاوير مناسب براي محصولات

در طراحي فروشگاه اينترنتي بايستي تصاوير مناسب و با كيفيت از محصول و رنگبندي آن نمايش داده شود. در صورتيكه قصد داريد فروش و درآمد خوبي از سايت داشته باشيد حتما از يك عكاس حرفه اي استفاده نماييد.

4- نمايش پاپ-آپ به موقع

فرض كنيد كاربران به محض ورود به سايت با تعدادي پاپ-آپ روبرو شوند چه اتفاقي مي افتد؟ قطعا بيشتر كاربران از سايت شما خارج خواهند شد. پس سعي كنيد از پاپ آپ در جاي مناسب استفاده نماييد.

5- در نظر گرفتن تخفيف جهت خريد محصول

پيشنهاد مي شود براي كساني كه عضو خبرنامه طراحي فروشگاه اينترنتي شما مي شوند درصد تخفيفي در نظر بگيريد اما توجه داشته باشيد كه اين درصد تخفيف وقتي براي كاربر مورد استفاده قرار مي گيرد كه كاربر كاملا با سايت شما آشنا شده و از چگونگي دريافت تخفيف مطلع شده باشد. در اين صورت كاربر به سايت علاقه مند شده و براي خريد بعدي به سايت شما باز مي گردد كه به اين روش ريماركت مي گويند. وقتي در وب سايت فروشگاه اينترنتي تخفيفي براي خريد كاربر در نظر مي گيريد بهترين راه اين است كه اين تخفيف در سبد خريد آن به كاربر نمايش داده شود كه سبب ترغيب در خريد خواهد شد.

6- ايجاد امنيت خريد براي مشتري

مجوز نماد اعتماد الكترونيك باعث امنيت خريد براي مشتريان مي شود، نماد اعتماد از سوي مركز توسعه تجارت الكترونيك كه زير نظر وزارت صنعت و معدن است اعطا مي گردد. در حال حاضر در كشور ما نهادهاي امنيتي، بسيار قوي عمل كرده و اطمينان خاطر كاربران را جهت خريد آنلاين از فروشگاه هاي اينترنتي فراهم نموده اند. در حال حاضر كليه وب سايت هاي فروشگاهي جهت فعاليت خود مي بايست نماد اعتماد الكترونيك را دريافت نمايند.

منبع: سايت raysaz



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد