دليل پيوستن فروشگاه اينترنتي به فروشگاه هاي فيزيكي

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

دليل پيوستن فروشگاه اينترنتي به فروشگاه هاي فيزيكي

فروشگاههاي فيزيكي به پايان حيات خود رسيده اند. همين دو سال پيش بود كه سرمايه گذار و سرمايه دار مشهور Marc Andreesen در مصاحبه اي با Pando Daily مرگ فروشگاههاي فيزيكي را اعلام كرد. وي اظهار داشت "خرده فروشان درحال خروج از عرصه تجارت هستند".

اما تا آنجا كه شاهد بوده ايم و در آينده نيز خواهيم ديد فروشندگان زيرك جايگاه خود را در عرصه تجارت مستحكم كرده اند. حتي در عصر شكوفايي اينترنت و بدايع شگرف آن، برندهايي كه در دنياي اينترنت متولد و وارد عرصه تجارت شده اند به سمت فروشگاههاي فيزيكي گرايش دارند. جالب اينجاست كه اين گرايش توسط فناوري هايي صورت گرفته است كه ،فلسفه وجودي آنها تهديدي براي حيات فروشگاههاي فيزيكي محسوب ميشد.

اپل(طبق معمول پيشگام)، Frank & Oak، Birchbox، Bonobos و حتي گوگل از دنياي مجازي به دنياي فيزيكي تجارت پاي گذاشته اند. برند معروف عينك، Warby Parker كه بعنوان يك تجارت كاملا الكترونيك ،بازار عينك را دگرگون كرده است بيش از صد ميليون دلار، در پروژه اي بزرگ سرمايه گذاري كرده است تا مقدمات تاسيس فروشگاه فيزيكي خود را فراهم كند. كمپاني آمازون با شناسايي فرصت هاي بالقوه در گوشه گوشه ي تجارت حضور دارد. اين رهبر بزرگ و محترم تجارت الكترونيك ،اكنون وارد بازي شده و كتابفروشي خود در نيويورك سيتي را افتتاح كرده است.

در آينده تنها يك كانال بر بازار حكمراني نخواهد كرد. بلكه قدرت ميان كانال هاي مختلف تقسيم شده و توسط برندهايي كه صرفنظر ازمنبع، تجارب دوگانه را بمنظور ايجاد انگيزه و فروش، بخوبي مديريت ميكنند، رهبري خواهد شد.

فرصت هاي پيش رو.

صنعت گسترده تجارت الكترونيك در طي سالها رشد كرده و از رشد كل خرده فروشي پيشي گرفته است. براساس تحقيقات انجام شده از سوي Forrester رشد اين صنعت در چند سال آينده نيز همچنان ادادمه خواهد يافت. اما با تمام پيشرفتش هنوز هم بخش كوچكي از كل فروش خرده فروشي محسوب ميشود. در كنفراس خرده فروشي جهاني كه سال 2015 در دانشگاه آريزونا برگزار شد گوگل اعلام كرد 93 درصد از كل فروش هاي خرده فروشي هنوز هم بصورت آفلاين هدايت ميشوند كه تا سال 2019 به 87 درصد كاهش خواهد يافت. به تعبيري چند تريليون دلار هزينه ي بيشتر براي جلب توجه. درهمين كنفراس مشخص شد 70 درصد كل فروش تحت تاثير كانال هاي ديجيتال هستند.

اين رفتار جديد خريد، مناسب برندهايي است كه در دنياي ديجيتال متولد شدند. آنها از پيش با نحوه ي ايجاد آگاهي و ارتباط با مشتري از طريق وب سايت ها، اپليكيشن ها و كانال هاي رسانه اجتماعي آشنايي دارند. دسترسي به اين دسته از مصرف كنندگان آشنا با فناوري، و هدايت آنها به سمت فروشگاهها ،گام منطقي بعدي براي رشد است. بعنوان مثال گزارش شده است كه ميانگين فروش سالانه Warby Parker بطور متوسط يك فوت مربع است كه در ميان صنعت خرده فروشي بالاترين جايگاه را دارد. و مطمئنا موفقيت يك برند به معناي سقوط برندي ديگر است.

كانال هاي چندكاره، هنجار جديد.

مصرف كنندگان، قطعا تجارت از طريق كانال چندكاره(omnichennel commerce) را تجربه كرده و دوست دارند حتي اگر تا بحال اسم اين اصطلاح به گوششان هم نخورده باشند، براي آنها كارايي هايي همچون خريد آنلاين و pickup in store دگرگوني يا تحول بزرگي نيست بلكه از نظر آنها تنها پيشرفتي طبيعي در نحوه بهروه وري برندها از تكنولوژي بمنظور تعامل با مشتريان خود است. آنها هيچ ايده اي از پيچيدگي هاي دخيل در اين پروسه نداشته و اهميتي هم نميدهند. آنها فقط ميدانند كه دوست دارند معاملات و خريدهايشان تا جاي ممكن طبق ميل آنها انجام شود.

براي برند ژاپني عينك، Jins ، كه بتازگي توسعه يافته و به آمريكاي شمالي رسيده است كانال چندكاره به معناي توسعه و بسط كانال هاي تجارت الكترونيك و ارائه ي "راهرويي بي انتها" از تجارب خريد در فروشگاه است. آنها همچنين قصد دارند تا تجارت الكترونيك خود را برمبناي اپليكيشني براي تبلت ها راه اندازي كنند. اين اپليكيشن بعنوان ابزاري براي فروش و جذب مشتري كار ميكند. به اين ترتيب برند جينز نه تنها به شيوه اي بهتر و جديد به تعامل با مشتري مي پردازد بلكه آنها با سرمايه گذاري در تكنولوژي، گستره ي فعاليت هاي خود را توسعه خواهند داد.

انواع فناوري ها از آيينه هاي اتاق ارايش هوشمند گرفته تا موبايل ،همگي به دستياران خريد براي فروشگاههاي خرده فروشي مبدل شده اند و از آنها بعنوان مراكز توزيع استفاده ميشود. خطوط مابين كانال ها رفته رفته درحال محو شدن است. بدين ترتيب واضح است كه تجارت الكترونيك و فروشگاه هاي سنتي خرده فروشي مي توانند از نقاط قوت يكديگر بهره برده و برنقاط ضعف خود غلبه كنند. خدمات سطح بالا و تعاملات غني تر برندها قابل انتقال به فروشگاهها است. انتخاب، آسودگي و كارايي از طريق آنلاين نيز ميسر است. تركيب اين قابليت ها به روابط عميق تر با مشتري و وفاداري به برند مي انجامد.

ايده تجارت ازطريق كانال چندكاره ايده اي نسبتا جديد است. باتوجه به اينكه تكنولوژي سريعتر از هميشه در حال پيشرفت است ،اين ايده بيشتر و بيشتر ترويج يافته و برندهاي نوظهور و قديمي را درحاليكه براي تعامل بهتر، بين دنياي آنلاين و آفلاين با يكديگر رقابت ميكنند درموقعيت برابر بايكدگر قرار ميدهد. بدين ترتيب آنها فرصت هاي زيادي براي يادگيري و خشنود كردن مشتريان خود دارند. اين كمپاني ها توانايي مقاومت و پيروزي در بازار را دارند.

رويكرد آنلاين – آفلاين.

با بررسي پيشينه ي رويدادهاي اخير، درخواهيم يافت كه بيشتر برندها ابتدا بصورت ديجيتال فعاليت خود را آغاز كرده و سپس تجارت خود را بصورت فيزيكي توسعه ميدهند. مقياس پذيري، دسترس پذيري و علم اقتصاد امتيازات بسياري به اين رويكرد(آغاز ديجيتالي فعاليت تجاري) بخشيده اند.

ساخت يك برند برجسته در يك دوره زماني كوتاه با انتخاب يك كالا و استراتژي مناسب ،ميسر ميشود. براي سرمايه گذاري و طراحي فروشگاه اينترنتي ، تنها كافيست يك يا دو فروشگاه ديجيتال خرده فروشي داشته باشيد تا بتوانيد در عرصه هاي ملي و بين المللي نيز حضور پيدا كنيد. از اينرو برندهايي از اين قبيل قادرند تا از تجارت ديجيتال استفاده كرده و در گسترش آفلاين تجارت خود سرمايه گذاري كنند. بعلاوه آنها مي توانند سرمايه گذاري هاي بيروني كه موجب رشد خرده فروشي ميشوند را تحريك كنند.

اين فروشگاهها مكان هاي اندكي داشته و پروسه انتخاب اين مكان ها تاحدودي به داده هاي تجارت الكترونيك بستگي دارد.اين فروشگاهها معمولا كوچكتر هستند. صورت كالاي اين فروشگاهها براساس محل آنها تعيين شده و با توجه به قابليت هاي تجارت الكترونيك زياد و تكميل ميشود. سرويس و خدمات اين فروشگاهها بيشتر شخصي بوده و از طريق ابزارهاي ديجيتال تقويت ميشود. به اين ترتيب نوع جديدي از خرده فروشي درحال شكل گيري است كه فناوري ها امروزي را با درس هايي از گذشته درآميخته و آينده تجارت را شكل ميدهد. 

منبع: سايت raadcom



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد