راز افزايش مشتريان وب سايت

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

راز افزايش مشتريان وب سايت

چرا كسي به وب سايت من سر نمي زند؟” اين سوال بسياري از صاحبان وب سايت ها مي باشد كه شايد هر روز آن را از خودشان بپرسند. شما پول و زمان زيادي را صرف كرده ايد تا افرادي كه نيازمند محصولات و خدمات كسب و كار آنلاين شما هستند به سمت وب سايت شما بيايند، اما حالا كه شما نهايت آمادگي را داريد، چرا اين اتفاق روي نمي دهد؟

درك داشتن يك وب سايت و تبديل شدن به يك شركت موفق تقريبا بلافاصله بعد از اتمام مرحله طراحي سايت يك انتظار نادرستي است كه اغلب مشتريان آن را مد نظر دارند. اگر قصد افزايش مشتري و بازديد كننده از وب سايت خود را داريد، در اين مقاله با ما همراه باشيد.

صاحبان وب سايت ها چه انتظاري بايد داشته باشند؟

انتظار صاحبان وب سايت چيست؟ 

همانطور كه مي دانيد فضاي اينترنت از كسب و كار هاي مختلف پر شده است. مهم نيست كه شما چه كاري انجام مي دهيد، بسياري از آن ها در هر كاري كه كسب و كار شما را در بر مي گيرد با شما رقابت مي كنند. شما هرگز فروشگاهي را بدون نام راه اندازي نمي كنيد، به همين جهت هنگامي كه كسب و كار آنلاين خود را شروع مي كنيد، بايد كلمه اي را كه براي وب سايت كسب و كار خود انتخاب نماييد. اما نكته اي كه اينجا وجود دارد اين است كه مهم نيست كه محصولات و خدمات شما چقدر خوب است و يا چقدر آنها را به فروش مي رسانيد، به هيچ وجه مردم شما فروشگاه شما را پيدا نخواهند كرد و هيچ كس نمي داند حتي وب سايت شما وجود دارد!

چه كاري بايد انجام داد؟

در اولين قدم وب سايت شما بايد عالي باشد و به خوبي كار كند و همچنين با قوانين موتور هاي جستجو از جمله گوگل و بينگ سازگاري داشته باشد. علاوه بر اين، قوانين و مقررات بسياري وجود دارد تا هنگامي كه موتورهاي جستجوگر و سازمان هاي ديگر شروع به جمع آوري اطلاعات از آن مي كنند، وب سايت شما آن ها را دنبال كند تا رتبه بندي بهتر را بدست آورد. ليستي از اين موارد را در زير قرار داده ايم:

  • طرح ها و داده هاي ساختاري: اين طرح ها و داده ها بايد به درستي در وب سايت اجرا شوند تا موتورهاي جستجو و ساير ربات ها سايت شما را بشناسند و هر بخش از سايت شما را درك كنند. محصولات، خدمات، مقالات وبلاگ، رويدادها و موارد ديگر، هر كدام نياز به يك داده / طرح دارند كه به درستي ساخته شده است.
  • كد: كد نويسي وب سايت شما بايستي به نحو احسنت انجام شده باشد تا موتورهاي جستجو بتوانند تمام اطلاعات را سريع و آسان جمع آوري كنند.
  • تصاوير و عكس ها: تصاوير وب سايت بايد بهينه شده باشند و با فرمت مناسب به نمايش در بيايند. بهتر است تصاوير اصلي وب سايت شما در هدر سايت قرار داده شوند تا موتور هاي جستجو بتوانند به بهترين روش ممكن آن ها را دريافت نمايند. 
  • طراحي واكنش گرا: هر مشتري كه ممكن است وب سايت شما را پيدا كند، قطعا يك گوشي موبايل خواهد داشت. به همين جهت وب سايت شما بايد قابليت نمايش در دستگاه هاي مختلف را داشته باشد. اگر مشتري شما نميتواند محصولات و خدمات سايت شما را بخواند و ببيند، قطعا آنها را نخواهد خريد. 
  • رعايت قوانين: قوانين زيادي وجود دارند كه با رعايت نمودن آن ها وب سايت شما بهينه سازي شده و كاركرد بهتري خواهد داشت. براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است به توصيه هاي گوگل توجه داشته باشيد. 

توليد محتوا براي وب سايت

پس از اتمام تمامي مراحل بالا، نوبت به قرار دادن محتوا در وب سايت شما خواهد رسيد تا بتوانيد وب سايت زيبا و كاربردي خود را تست كنيد و مشتريان مورد نظر خود را به دست آوريد. براي موفق شدن در اين زمينه ابتدا بايد ياد بگيريد چگونه از كلمات كليدي، عنوان و متا تگ هاي توصيفات استفاده كنيد. ياد بگيريد كه چگونه سايت خود را حداقل يك بار در هفته آپديت كنيد (وبلاگ يك ابزار عالي براي اين كار است). دانستن اين كه چگونه همه اين ها با هم كار مي كنند، به شما اين امكان را مي دهد تا بهترين تصميم را براي ايجاد محتواي سايت و راه اندازي استراتژي هاي خود بگيريد.

جمع بندي

ليست زير را بررسي و تا آن جايي كه ممكن است از آن پيروي كنيد:

  • داشتن اطلاعات كافي: مي دانيم كه شما درباره محصول و سرويس هايي كه ارائه مي دهيد متخصص هستيد ولي بحث من درباره رايانه ها و همچنين نحوه اداره آن ها است. سعي كنيد اكسل و ورد را ياد بگيريد و همچنين كار با صندوق پستي و نحوه درست كردن آن را نيز ياد بگيريد و درباره ويرايشگر هاي آنلاين، CMS ها و آنچه كه از آن ها انتظار داريد، بيشتر بدانيد.
  • بررسي و تحليل رقباي وب سايت: بررسي كنيد كه رقباي آنلاين وب سايت شما چه كساني هستند و چگونه كسب و كار خود را اداره مي كنند. قيمت هاي آنلاين محصولات خود را بيابيد و بررسي كنيد كه آن ها از چه روش هاي تبليغاتي استفاده كرده اند و تا آن جا كه مي توانيد از آن ها ياد بگيريد.
  • با توجه به بودجه خود بهترين شركت طراحي وب سايت را پيدا كنيد: در مورد شركتي كه براي طراحي وب سايت خود انتخاب كرده ايد، بايد بگويم كه بايد نظرات مشتريان و نمونه كار هاي آن ها را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه آنها مي توانند آنچه را كه وعده داده اند به شما تحويل دهند يا خير!
  • كلمات كليدي مربوط به سايت شما: ليست كلمات كليدي وب سايت خود به صورت آنلاين بررسي كنيد. توجه داشته باشيد كه ليست كلمات كليدي وب سايت شما نبايد بيش از بيست كلمه باشد.
  • سئو و بهينه سازي وب سايت: اين يك روش قابل دستيابي، مقرون به صرفه و آسان براي كسب مشتريان بيشتر وب سايت شما مي باشد. اگر قصد داريد با يك شركت سئو وارد همكاري شويد بهتر است ابتدا نمونه كار ها و كيفيت خدمات آن ها را بررسي كنيد.
  • استفاده از شبكه هاي اجتماعي: همانطور كه قبلا هم گفتيم استفاده از شبكه هاي اجتماعي با توجه به رايگان بودن آن ها بسيار مناسب است. اگر از اين شبكه ها به طور درستي استفاده كنيد قطعا بايد منتظر افزايش ترافيك ورودي به وب سايت خود باشيد.

اگر فكر مي كنيد اين مقاله نياز به تكميل دارد و من چيزي را فراموش كرده ام در زير منتظر دريافت نظرات شما هستم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.